Consum de proximitat
Quan es parla de consum de proximitat es fa referència a la distància entre el punt d'origen i el de consum del producte; té també a veure amb l'estacionalitat i la qualitat, en el sentit de poder consumir el producte fresc, de temporada, amb les propietats nutritives i organolèptiques més bones. Proximitat té també a veure amb l'accessibilitat a la informació del producte, el seu origen, com s'ha elaborat, els canals que ha seguit, etc., així com en la creació de sinergies entre el productor i el consumidor.
Optar per un consum de proximitat, suposa consumir productes i serveis fets en el nostre entorn territorial més proper. D'aquesta manera s'ajuda a reforçar l'economia local i a reduir la despesa energètica que produeix el transport de productes d'un continent a un altre.
Els beneficis que ens aporta la compra de proximitat, tal com estableix l'Agència Catalana de Consum són:
* Tenim un coneixement més directe de la procedència dels productes, que ens permet consumir amb garanties de seguretat i qualitat més grans.
* Exercim un consum mediambiental més sostenible, en reduir els costos energètics de transport dels productes procedents d'altres zones més allunyades.
* Contribuïm al manteniment de petites explotacions familiars, agràries i ramaderes, alhora que evitem l'abandonament de les zones forestals.
* Afavorim la conservació d'espècies agroalimentàries autòctones en perill de desaparició.
* Contribuïm al creixement i desenvolupament del nostre país.
Hola Josep!
ResponEliminaTotalment d'acord. Afegeixo dos webs amb informació per si algú l'interessa.
http://www.noetmengiselmon.org/
http://www.somloquesembrem.org/index.php?id=7
Ànims amb el blog!!
Anna